pondělí 30. března 2015

Cesta

Autor: Cormac McCarthy
Originální název: The Road
Sci-fi, román

Země se nachází ve zbědovaném stavu. Téměř vše je spáleno, zničeno nebo mrtvé. Není co jíst, kam jít, kde se schovat. Lidé se navzájem vraždí, aby alespoň o chvíli déle přežili na tomto nehostinném místě. Nikdo nevěří nikomu a život se smrsknul na holý boj o kousek žvance. A v této situaci putuje otec se synem na jih k moři, protože chtějí věřit, že tam mohou přežít.

Útlá a velmi depresivní kniha o touze po přežití. Příběh je napsán velmi dobře, protože jsem se přistihla, že úplně žiji s hlavními hrdiny. Když se objevilo jídlo a oni se mohli najíst, ulevilo se mi, jako bych snad sama trpěla hlady a neměla týden co do úst. A když oba strádali a byla jim zima, pořád jsem doufala, že se najde něco k jídlu a bude jim zase dobře.

Obdivuhodná byla touha po přežití otce a syna. Nechápu, kde se v člověku bere tolik síly na to, aby přežili obludné podmínky a měli vůli pokračovat dál, ikdyž vyhlídky jsou téměř nulové. Já bych zřejmě nepřežila ani týden. Což mi vnuklo myšlenku, jak moc jsme už zhýčkaní a neschopní se vybičovat mnohdy jen k obyčejné aktivitě.

Na knize je zajímavé to, že otec se synem nemají jména. Nevíme ani, co se konkrétně se zemí stalo (což mě dost štvalo, protože já jsme to vědět prostě chtěla!). Jediné co víme je to, že oba mají v koutku duše naději, díky které se drží zuby nehty svého bídného života a nemíní jej jen tak lehce vzdát.

Subjektivně musím říci, že kniha byla dobrá. Excelentní ne, ale dobrá to opravdu byla. Ale tak jak to vždy bývá, některým lidem přišel příběh nudný a nedokázali jej ani dočíst. Tudíž nejlepší bude, když po knize šáhnete i vy a uděláte si svůj vlastní názor. :)


70%

Žádné komentáře:

Okomentovat