úterý 16. září 2014

Partner

Autor: John Grisham
Originální název: The Partner
Detektivní/román

Patrick Lanigan je úspěšný právník, který má krásnou manželku a dvouletou dcerku Nicole Ashley. V únoru roku 1992 se stane obětí autonehody a na místě uhoří a nezbyde z něj více než popel. Nikdo zpočátku nemá podezření na to, že by tomu mohlo být jinak. Ve skutečnosti se Patrick v den svého pohřbu skrývá na nedalekém stromě s dalekohledem v ruce a s devadesáti miliony dolarů na účtu a ze zvědavosti pozoruje svůj vlastní pohřeb...

Třista čtyřiceti pěti stránková kniha Partner mě velice příjemně překvapila. Od autora knihy Johna Grishama jsem totiž ještě nikdy nic nečetla, takže jsem neměla ani žádné přehnané představy o tom, co mě čeká. Ale hned při přečtení anotace mě kniha zaujala. Právník, který zinscenuje vlastní smrt, to může být zajímavé, řekla jsem si. A taky že bylo! 

Kniha mě chytla hned od začátku. U většiny knížek se musím nejdříve prokousat začátkem, aby mě kniha fakt bavila, ale tady tomu bylo jinak. Každou volnou chvilku jsem četla, protože jsem se nemohla dočkat dalších informací a indícií. Čím dále jsem se v ději dostávala, tím více jsem si říkala: "Ten Patrick, to je ale třída, jak on je mazaný, to snad není možné!"

Poté jsem dospěla do stádia, kdy jsem si sama představovala tu situaci. Co bych dělala, kdybych mohla začít žít jako úplně nový člověk bez minulosti a očekávání s devadesáti miliony dolarů v kapse? Kde bych žila? Co bych si koupila? Jaké sny bych si splnila? Bavilo by mě to? Nebyla bych přehnaně paranoidní, že mě někdo pozná, zastřelí, okrade?

V knize mě ani tak moc nezajímalo, jak ukradl Patrick ten ohromný balík pěnez, ale spíše to, jak přesně zinscenoval vlastní smrt. Jak to udělal, že se v autě našly ostatky těla, když jeho tělo to evidentně nebylo. To někoho zabil? Nebo si sehnal nějaké lidské kosti? Nebo co? Na rozuzlení jsem čekala dlouho dobu a když jsem se ho konečně dočkala, tak bylo úplně jiné, než jsem vůbec mohla předpokládat. Miluju, když mi někdo úplně vyrazí dech (obrazně řečeno samozřejmě :)). Ale nejvíce ze všeho mi vyrazil dech konec knihy. Ten byl opravdu perfektní a pro mě FAKT nečekaný. A takové konce já zbožňuju, neboť nejhorší co pro mě může být je to, když předpovím konec knihy a ona tak opravdu skončí.

Knihu bych doporučila všem, kteří hledají napínavou četbu s detektivní nádechem. Kniha má spád, takže se nemusíte bát toho, že se jí budete dlouho prokousávat. Ona vám sama nedá spát! :)

85%

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, docela jsi navnadila moji zvědavost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jani :) Kniha je fakt pěkná, jdi do toho! :)

      Vymazat