neděle 13. dubna 2014

Petr a Lucie

Autor: Romain Rolland
Milostný příběh
Originální název: Pierre et Luce

Datuje se rok 1918 a Francie je stále zmítaná první světovou válkou. V podzemní dráze v Paříži mladý hoch jménem Petr uvidí krásnou dívku a příběh začíná.

Kniha Petr a Lucie je opravdu velmi krátká (cca 100 stran) a přečtete ji za pár desítek minut. Pokud vydržíte číst tuto knihu "na jeden zátah", poté vám gratuluji, já to nedokázala. Dílo mě nijak zvláště nevtáhlo do děje. Místy jsem se dokonce nudila.

Příběh byl vydán v roce 1920 a tomu i odpovídá chování Petra s Lucií. V dnešní době by se k sobě mladí zamilovaní lidé takto jistě nechovali :) a to si musíme uvědomit, jinak vás kniha začne nudit ještě více :). Téma lásky na pozadí válečného utrpení je častým motivem autorů. Ale jistě existují o mnoho lepší knihy než je tato.

Osobně mi jedno přečtení knihy bohatě stačilo a vím jistě, že po knize znovu nešáhnu. Jediné co se mi na díle líbilo, byl závěr. Nikoli kvůli tomu, že to znamenalo konec čtení, nýbrž kvůli závěru samotnému.

40%

5 komentářů:

  1. Přiznám se, že tuhle jsem ještě nečetla. Teď čtu Romeo, Julie a tma a to je úžasné hned od začátku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto knihu přečteš opravdu rychle, ale nenadchla mě :(. Romeo, Julie a tma jsem taky četla, sice dávno, ale je to mnohem mnohem lepší než Petr a Lucie. Ale někomu se třeba bude líbit, každý máme jiný vkus.

      Vymazat
  2. Mala som to ako povinné čítanie na škole :) V treťom ročniku a musím povedať, že to nebolo až také zlé :)

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu se ti to tolik nelíbilo? :-) Já to četla už několikrát, jednou už v deváté třídě jako referát a už tehdy se mi to docela líbilo... Myslím, že jsou v povinné literatuře mnohem horší knihy než je tato.. .:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak mi to nesedlo, asi jsem na to už stará :D. Já to nečetla jako povinnou literaturu, ale jako dobrovolnou :) Ale věřím, že se to někomu může líbit, o tom žádná :)

      Vymazat